czwartek, 25 lipca 2013

Ogrodzenia i wyniki badań marketingowych

Ogrodzenia i wyniki badań marketingowych

Dają im one odpowiedź na to, jakie są oczekiwania klientów w stosunku do ich oferty, pozwalają stwierdzić czy nowe rozwiązania spotkają się z zainteresowaniem, czy też konieczne jest wprowadzenie w nich drobnych zmian. Dodatkowo badania rynkowe pozwalają także znaleźć odpowiedź na pytania dotyczące tego, jaka część obecnej oferty jest najbardziej interesująca dla klientów, jakie zmiany należy w niej wprowadzić oraz jakie są oczekiwania klientów w związku z wprowadzeniem na rynek nowych usług.

 Takie badania producenci przeprowadzają również wtedy, kiedy chcą się przekonać czy zakres proponowanych przez nich usług jest satysfakcjonujący dla klientów, czy też należy go poszerzyć o kolejne pozycje. Producenci ogrodzeń zlecają także przeprowadzenie tego rodzaju badań także wtedy, kiedy chcą poznać opinie klientów o poszczególnych rodzajach proponowanych przez siebie płotów. Za każdym razem starają się zadawać respondentom inne pytania, które mają dać odpowiedzi na inne, ważne pytania.

W przypadku, kiedy przeprowadzane badania obejmują ogrodzenia palisadowe, zazwyczaj producent chce się dowiedzieć, jakie wzory oraz rozwiązania związane z ich montażem są najbardziej oczekiwane przez klientów. Kolejna kwestia, która pojawia się bardzo często w różnego rodzaju badaniach marketingowych dotyczy kosztów, zarówno tych związanych bezpośrednio z zakupem poszczególnych płotów, ich poszczególnych elementów, jak i kosztów związanych z montażem samego ogrodzenia.

Ważne jest nie tylko ile osoby są w stanie przeznaczyć na zakup płotu, ale także to, czy zdecydowaliby się na montaż zakupionego przez siebie ogrodzenia, w sytuacji, gdy ta usługa wiąże się dla nich z dodatkowymi kosztami. Dobrze przeprowadzone badania marketingowe pozwalają nie tylko na dostosowanie oferty do potrzeb klientów, ale także pozwalają na podjęcie ważnych decyzji ze względu na funkcjonowanie samej firmy.

Decydując się na przeprowadzenie badań marketingowych, producent zawsze musi wiedzieć, jaki jest ich cel, czy będzie w stanie wprowadzić zawarte w nich sugestie do swojej firmy. Ponadto musi sobie odpowiedź na pytanie, czy w sytuacji, kiedy wyniki przeprowadzonych badań będą dla niego niekorzystne, zdecyduje się na podjęcie kroków, które mogą zmienić tę sytuację.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz